Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2008 20:16 - Хвана ме срам
Автор: santov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3135 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 28.06.2008 13:29


Цял ден работех като луд. На всичко отгоре, не знам причината, но в центъра трафикът беше ужасен. А ми се наложи да мина оттам цели два пъти.  Движех се по Раковска, метър след метър, скапан от жега и нерви.... Когато най-сетне достигнах Сливница, усетих как кръвта нахлува в главата ми от джипа, паркиран на метър от светофара, пред Агенция Митници. Беше си направо по средата на платното. И въпреки, че всички коли го подминаваха с мъка и маневри, сякаш никой не го забелязваше... А вечерта прочетох статията във Файнешъл таймс - че сме погранична зона... И ужасно ме досрамя! Заради мен, от децата ми... Че и аз, както всички българи търпя това. И други неща...



Тагове:   МЕ,   срам,


Гласувай:
0



Следващ постинг

1. lyudmilstefanov - И мен ме е срам
05.07.2008 07:01
от подобни неща като джипа. От статии във Файнешъл таймс по-малко ми пука.
Какво може да се направи, според теб.
И добре дошъл в блог.бг
цитирай
2. kleopatrasv - Актуално обръщение "Хвана ме срам""
06.07.2008 14:54
Интересен позив извайваш с това твое откровение ?Дано много хора могат да се засрамят като тебе , но едва ли ?
Това като първи постинг е добре - изрази една откровенност и съпричастност , описа едно вълнение и усещане от околната действителност.
Поздравления и добре дошъл в blog.bg !
Усмивки и нови творчески вдъхновения за теб !
цитирай
3. victoriavselena - Гледах филм
16.07.2008 15:51
Нарича се "От пръв поглед". Разказва се за един младеж, който се е родил сляп и след успешна операция проглежда. Пробремът му след това е, че той вижда, но не знае какво вижда (неразличава нещата само от външният им вид, а трябва да ги докосне), че не разбира защо има неща, които вижда, а трябва да се прави, че не вижда (като бездомниците по улиците) и че незнае, че трябва да реагира на това, което вижда (например на приближаваща се кола или юмрук). Така става за съжаление и с нас - виждаме Джипа или друга някаква нередност, ама незнаем че трябва да реагираме на това. Не са ни учили. И за това юмрука се приближава, а ние си стоим кротко и си го получаваме ....право в носа.
цитирай
4. santov - -victoriavselena
16.07.2008 16:03
Ми... значи имам основание да се срамувам. Защото, тогава сме генетично увредени.... Лошото е, че и аз нищо не направих. И очевидно и аз съм в общия кюп на гледащи, но невиждащи ;)
Благодаря за чудесният коментар!
цитирай
5. victoriavselena - Аз лично
17.07.2008 09:18
не вярвам, че срамът ни подпомага да вземем правилните за нас решения. Просто точно като младежът във филма не сме тренирани да реагираме. Научени сме да премълчаваме, да отминаваме, на "Остави го, той е простак". И той Простакът, оставен свободно да действа си напредва по стълбицата нагоре и в един ден с изненада откриваме, че ни е станал Началник. И ние трябва да се подчиним на Простъкт, който сме оставили да се развива, на който сме премълчали, отминали с безразличие. Мислиш ли, че срамът ще ти помогне?
цитирай
6. santov - Все пак ;)
17.07.2008 09:57
струва ми се, че е по-добре да ме е срам :), отколкото не. А колкото до началник - никога не съм имал. Но тези, които ни управляват, големите Началници - то и ти, и аз, и всички сме си ги отминали с безразличие. Права си! А да си видяла при тях и бегла проява на срам? Пък и онзи с джипа? Та той вероятно по-скоро се гордее!
цитирай
7. victoriavselena - Срам не е
17.07.2008 15:57
чувство, което подтиква към действие и си мисля, че не срамът ти те е накарал да напишеш тези редове, а възмущението ти, т.е нещо не ти е харесало и ти искаш да го промениш. Ти в случай пишеш за него. Не си го отминал изцяло. Всеки ден се сблъксвам с много такива "грапавини", които ако се изправят животът ще бъде много по-лесен за всички ни. Но тези дето ги правят тези грапавини са убедени, че ще им се размине, че ще си премълчим, че ще остъпим. А нас ни е страх или ни е срам и си мълчим свити в ъгъла. Сега аз се тренирам да не премълчавам. Вече не съм доброто дете, което си мълчи. Обаждам се. И в автобуса, когато не стават и когато не събират след кучетата си и когато някой крещи. Не ме е срам. Не мълча. И все по-малко ме е страх.
цитирай
8. santov - Да права си
17.07.2008 17:59
че пуснах първият си пост от възмущение. Но вечерта, когато прочетох онази статия, направо си ме връхлетя срамът...
А ти внимавай с обажданията! ;)))
Въпреки, че и аз съм такъв...
Поздрави и благодаря за смислените коментари!
цитирай
9. vesistefanova73 - Моята рецепта
21.08.2008 12:18
Здравейте! Шофирам из София доста често. В началото ( като млад шофьор) ги заобикалях и аз тези дето правят задръстванията...може би, защото виждах, че всички правят така. След това, обаче, започнах да спирам до тях, да си отварям прозореца и да ги питам защо са спрели там...без обиди, без квалификации - просто въпрос...за моя изненада ( защото те очевидно не очакваха това) и не можеха да ми отговорят на въпроса - изненада - махаха се...Така си шофирам из София и до сега - не искам да ги подминавам просто така - сякаш ги няма - защото ги има и защото пречат. Замисляла съм се, защото другите шофьори проявяват такава толерантност? Единственият отговор за който се сещам, е че проявяват тази нелепа търпимост, защото знаят, че утре и те ще направят същото и защото разчитат, че докато седят на аварийни и задръстват града, всички ще ги подминат без коментар. Всеки си решава как да реагира на такава ситуация. Аз моя избор го направих!
цитирай
10. santov - -vesistefanova73
21.08.2008 13:09
Лошото е, че в случая който описвам, джипа си беше така паркиран. А шофьор нямаше... :)
цитирай
11. vesistefanova73 - Re: santov
21.08.2008 13:21
Е, в такава ситуация наистина нищо не може да се направи..., освен ако не си с по- голям джип...да го издърпаш до средата на платното и да го оставиш там...ама винаги съществува риска, оня да се появи, я дрогиран, я с пистолет, я и двете...То верен отговор в такава ситуация няма. когато имаме налице абдикирала държава, всички реакции са саморазправа...
цитирай
12. santov - Не съм с по-голям... :)))
21.08.2008 21:03
и го заобиколих.
цитирай
13. vesistefanova73 - правилно...
21.08.2008 21:07
Правилно си постъпил, защото...Как беше..."можеш да извадиш селянина от селото, но селото от селянина никога"
цитирай
14. santov - Това не бях го чувал,
21.08.2008 21:11
но ми хареса! И е вярно! Дори тъжно.
Благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: santov
Категория: Политика
Прочетен: 514205
Постинги: 149
Коментари: 1131
Гласове: 5077
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930