Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2008 21:16 - Медиците - наглост или ......
Автор: santov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9331 Коментари: 25 Гласове:
0

Последна промяна: 18.07.2009 15:30


Това, което ме вълнува, може би вълнува само мен. Истината, както я виждам, може би е само моя истина. Не я натрапвам. Но не искам никой да ми натрапва своята. И онези коментари, в които не виждам позиция, а само злоба, ще трия.  Това, което ми дойде в повече днес беше, чя някой си медик, да определено със злощастна съдба, си позволи да иска  - "Ние сме европейски граждани, ЕС трябва да ни помогне".  Той и останалите медицински сестри съвсем доскоро искаха само едно. Свободата си. Поне аз така бях разбрал. Но явно съм грешал, защото днес, когато са свободни, почти ежедневно чувам по нещичко, което искат. Искат пенсиии, осигуровки, жилищата, които им подарили били без ток, десетте хиляди лева на калпак били нищо и били бедни.... Да, всеки човек иска. Но рядко на някой му се отдава да иска по телевизията, в пресата, радиото... А те искат за кой ли път, нагло, с увереността, че заслужават. Чудя се, дали той и сестрите с него, тези със сходната съдба си задават въпроса въобще от кого искат, защо искат и кой в края на крайщата ще трябва да им даде. Надявам се че не. Въпреки, че не съм сигурен.... Спомням си истеричните репортажи, когато все още бяха в затвора, някак назидателно милозливите лица на журналистките, които сякаш мен и вас искаха да изкарат виновни, за това, че тези хора са в затвора. Да, съчувствах им, стисках им палци при поредният процес, но не можех да не се запитам какво всъщност точно в тази страна ги прати. Не бяха ли чували за Локърби? За Кадафи? За палатката му? Да, пишеха се по вестниците, особено ВАЦ – овите, че мизерното заплащане в България по онова време, едва ли не ги е принудило да загурбетят в Либия. А аз? А повечето българи? Ние вероятно сме били по-глупави. Защото въпреки мизерията тук сме останали. А може би не ни е стискало? Е, ако на тях е, аз какво съм им виновен? Вие? Но си задавам въпроса – нещичко от тяхните заплати там, не ме интересува какви са били – влизало ли е в България? Не, не е! Те са били там единствено и само заради себе си. Не би ми минало и през ум, ако се бяха върнали по-живо, по здраво, без затвори, арести и така нататък, да мисля, че ми дължат нещо. Просто не би имало никаква логика. Е, а къде е логиката в това, че аз и всеки един съвестен данъкоплатец в страдалната ни държава, им е длъжен за това, че в риска си, ще перифразирам – печелеха само те, а ако губеха губеха пак само те - очевидно загубиха. Да загубиха много – осем години от живота си. Но, дявол да го вземе, аз лично не чувствам вина. Някои ще ме сметнат за коравосърдечен. Но това, че за свободата им платих и аз, и всички българи, моите и вашите деца не е справедливо. Да, аз мога да си го позволя, но всички ли в тази страна могат? Защото правителството взе по равно от мен, от вас, от пенсионера, от всеки... Всъщност аз не съм ги пращал в Либия. Ако бяха ме попитали бих ги разубедил. Всъщност, аз съм човек със собствен бизнес. Признавам, бих рискувал при добра оферта. Правил съм го. Ако загазя, без вина, бих се радвал на съчувствие, помощ... Но не бих вменил вина на някой, който без да ми е длъжен, не ми помогне. А и през ум не би ми минало, ако ми помогне, да го плюя, че не ме е позлатил.


Тагове:   медиците,


Гласувай:
0



1. kleopatrasv - santov,
28.07.2008 21:42
Силни думи с невероятен отенък !Всичко е много добре казано и се вижда защо .Вместо да ги откупуват от либийските власти и да обезщетяват либийските деца с милиони долари, нашето правителство - помисли ли за българските деца ?Какво направи за българската младеж ?Какво помогна на българският пенсионер ?......
Не е ли смешно от ТЯХНА страна т.е. от страната на медиците да продължават да искат и искат ?
В края на краищата , май сякаш сме длъжни да ги издържаме до живот и не само това , ами да поемем и техните близки , а даже и бъдещото им поколение? Те едва ли не - станаха герои на страната ни , и защо просто не ги увековечим с доживотна признателност и обезпечим доживотни облаги ? Питам , не ги ли е срам - да продължават да живеят на гърба ни и да смучат като октоподи ?Не стига , че сме изсмукани от всякъде , от всички сфери и по всички параграфи , трябва ли да им осигурим този вечен станзарт ?Или може би искат вечно блаженство ?
Няма смисъл !
цитирай
2. santov - Да, права си
28.07.2008 22:21
някъде прочетох, че вярват, че са за канонизиране... :). На теб не ти ли се струва, че това е истина?
цитирай
3. kleopatrasv - santov,
28.07.2008 22:34
Май ще стане истина ! Ние докато го умуваме и беседваме - някой ще го свърши. Много чудно е , сякаш НИЕ сме ги изпратили на научна експедиция в космоса , жертвали сме живота им да ги спуснем в тази болница и трябва да поемем внедряването им ?Защо ? Те отидоха по собствено желание и то за пари .Вярно , е че ние като българи се застъпихме за тях и ги извадихме от вечната клада , но не би ли трябвало те да ни се отблагодарят за това ?А вместо това ни изнудват ?
цитирай
4. santov - Защо?
28.07.2008 22:39
Защото така сме устроени. За нашите грешки, търсим чужда вина. :) Но под влияние на медиите, чувстваме вина. Тогава - каква е ролята на медиите? Не знам, Клео.
цитирай
5. kleopatrasv - santov,
28.07.2008 22:47
Тяхното право е да отразяват новината ,като останат неутрални .Но в БГ , те заемат позиция , защото затова им се плаща.Колкото по- голямо внимание привлече статията им , толкова по- щедри ще бъдат към тях !
цитирай
6. kosara2008 - здравей и приятен ден!
29.07.2008 10:16
"Всъщност аз не съм ги пращал в Либия."...

"аз лично не чувствам вина"...

и Аз!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

и аз Сантов, и разбирам възмущението ти...харесва ми постинга ти и бих се радвала тази позиция да прозвучи и в медиите, но уви!
цитирай
7. orgasm - 100%
29.07.2008 17:06
ЗА!!!
цитирай
8. santov - -kosara2008
29.07.2008 17:23
Благодаря ти Косара. Знаеш ли, медиите са според модата или обратното. Все тая. Затова там няма да прозвучи...
цитирай
9. santov - -orgasm
29.07.2008 17:24
:) Ставаме с един в повече...
Мерси!
цитирай
10. victoriavselena - Има един много
29.07.2008 18:28
разпространен вирус. Често боледуваме от него. Казва се "недоволство". Много ни мъчи, каквото и да ни дадат все недоволни оставаме. А лекарството е само едно - благодарост. Да бъдем благодарни за това, което имаме и да го ценинм. Когато сме в заплаха си мислим -" само да оживея, това ми стига", а оживеем ли, оказва се че не ни стига искаме още, и още, и още и се разболяване от недоволство. Много радпространен вирус с просто лечение - спрете се, огледайте се и ежедневно казвайте "Благодаря" на всичко, което имате и на което нямате. Защото може би това което нямате е най-голямото ви богатство.
цитирай
11. santov - -victoriavselena
30.07.2008 09:52
Да, разпостранено заболяване....
цитирай
12. tsveta - *
30.07.2008 16:13
"Някои ще ме сметнат за коравосърдечен. Но това, че за свободата им платих и аз, и всички българи, моите и вашите деца не е справедливо."
Не, не си коравосърдечен.
А всеки сам разбира справедливостта според ценностната си система.
Съгласна съм, че всеки един от нас - данъкоплатците, заплати за спасението на медиците. Потърпевши са и онези с пропуснати социални ползи (пенсионери, социални домове и т.н.) Но явно те не го оцениха.
И от позицията на невинни и безкрайно изстрадали, осенени от медийния и всеобщ интерес повярваха, че държавата/обществото им дължи ? за всичките 8 години лишения. Огорчени от липсата на последващ интерес, съпричастност (и тук зависи кой как разбира съпричастността) и материална ??? подкрепа (имаха широка морална подкрепа, а здравна получиха при много добро качество - ВМА), стигнаха до озлобление и водене на дела срещу България, т.е. срещу нас - тези, които следяхме за развитието на конфликта, молихме се по християнски и човешки за спасяването на живота им и солидарно носехме надписите "Не сте сами!".
Сега обаче искам да им кажа: Стегнете се и се оправяйте! Не търсете повече нищо от нас! Покажете, че сте оценили свободата и можете да бъдете отговорни за избора си!
цитирай
13. santov - -tsveta
30.07.2008 17:33
Да и аз понякога се замислям.... дали да си свободен е не по-малко трудно?
цитирай
14. tsveta - santov,
30.07.2008 23:42
Задавайки си същия въпрос, един обичан от мен автор и общественик - Ерих Фром, е създал труда си "Бягство от свободата", където свободата не е "свобода от ...", а "свобода за ...";)
цитирай
15. santov - Цвета
31.07.2008 00:01
аз, за себе си не знам дали бих си стремил към "свобода за". Другото ми се струва по-лесно. Но бих го препоръчал на околните... Това е искрено. И... бих искал да науча децата си да се борят за втората свобода. Защото това е борба за кауза! Благодаря ти!
Всъщност, колко хора около себе си познаваш с кауза? :)
Аз - много малко.
цитирай
16. letisi - работа в чужбина е въпрос на личен избор
31.07.2008 00:13
който предполага и поемане на съответния риск..съзнателен акт за който отговорност носи единствено неговия извършител..поздрави за постинга и позицията:)))
цитирай
17. tsveta - Тодор,
31.07.2008 09:53
Благодаря за искреността ти - и тя като каузата рядко се среща;)
Спорен и зареден с положителни преживявания ден ти пожелавам!
цитирай
18. santov - -letisi
31.07.2008 10:15
Точно това имам в предвид. Благодаря :)
цитирай
19. santov - -tsveta
31.07.2008 10:16
И аз благодаря и подобно и на теб :))
цитирай
20. santov - -ketbaloo
31.07.2008 17:04
:)))
Та те за една година прекарана в страната си, показаха толкова отвратителни черти..., а я си представи там как са ги харесали :)
цитирай
21. sulla - Да, това е и моето мнение.
31.07.2008 20:56
И не си мисли, че една интелигентна и обективна оценка непременно ще бъде разгледана като "коравосърдечна"!
цитирай
22. santov - -sulla
31.07.2008 21:08
Знаете ли, истината е, че подобни неща мислех още преди да бъдат освободени. Тогава всички, с които го споделях ме квалифицираха като такъв. Сега май по-скоро не. Е, или съм или не съм...!!! Та, споменах го все пак :))). Презастраховах се.
Благодаря Ви!
цитирай
23. sulla - В случая...
31.07.2008 23:01
В случая мога само да се извиня, задето подех разговора на "ти" :-) ...
цитирай
24. santov - -sulla
01.08.2008 09:47
Всъщност, явно съм разсеян защото ми се беше сторило, че обръщението към мен е на Вие. Така че, съжалявам за грешката! Предпочитам на "ти"! :)
цитирай
25. internationalist - Четох постинга
27.08.2008 23:45
на Сантов,който е безспорно един умен и начетен мъж,добър аматьор- публицист.
Четох и коментариите на другите.С много неща съм съгласен.Но все пк да ви дам някои леки нюанси в друга посока,с малко сентенции.
1.Българите не заслужават героите си,не ги уважават особенно приживе.
2.Уважават този който ги мачка,унижвава макар и под прикритие и най-вече е натрупал много пари на народен гръб.
3.Като сме се разминали с толкова пари за да ги освободим и беше такава битка,поне не можеше ли да ги осигурят както трябва?! 10000 лв.?! Апартаменти с проблеми.?!Това какво е?
Ако им бяха дали по 100000 лв. щяха да им запушат устите,пожизнена пенсия до края на живота им прилична поне 1000 лв. на месец.
Цялото общество води битка,като ще е гарга да е рошава.Пак недовършени неща и бг мизерии.
Заплата на министър 2000-3000 лв. и после имало корупция?! Ами ще има,ами на този човек му сав ръцете ресори за милиони Евро и ще взима заплата колкото аз изкарвам в Англия като обикновен готвач.Да не говорим,че няма и контрол.
4.Няма как да няма вярно за слуховете около сексуалните приключения и нелегалното варене на ракия и др. такива провинения.
Но те си ги изкупиха многократно там,приживе,в Либия.
На тези неща исках да наблегна,всеки ден се крадат стотици хиляди от ДДС и какво ли още не от бюджета,та айде сега за медиците трохи.


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: santov
Категория: Политика
Прочетен: 512806
Постинги: 149
Коментари: 1131
Гласове: 5077
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031