Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2008 22:06 - За обикновеността на една оставка
Автор: santov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2410 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 09.09.2008 21:26


 Това, което следва по-долу, ако искате го приемете като изповед, каквато смятам че е, ако искате го приемете като оправдание, което пък смятам, че не е и не би могло да е. А ако искате му се присмейте... Ваша воля! Но съм длъжен на много хора да го кажа, за да съм ясен. За да не чувам повече коментари в ефир и по вестници, които са откровена лъжа. Бях председател на структура на  една партия, от която имам повод само да се гордея – ДСБ. Защото ако безпристрастно взрем поглед в същността, дейността, та ако щете и в онова "одесарско" минало, на което тя е очевиден наследник, и  ако премерим само в двете категории – добро и зло, ще заключим, че това е партията, с най-голям принос за развитието на България. В този контекст моята оставка е без всякакво значение. С мен или без мен тези неща ще си останат същите и слава богу! Също така, бях председател на районна структура, с която и заради която   се гордея. Защото синя организация в “Красна поляна”, заслужено или не, беше понятие, натоварено с негативен смисъл. Смятам, макар и да звучи самохвално, но организацията на ДСБ там сега е една от добрите организации. Освен това, единствено тази организация в района, сравнена с всички други тук, единствена следи отблизо проблемите на хората в квартала. А имаше проблеми в квартал Илинден – с наша помощ организирахме подписка, направихме среща  на засегнатата общественост с Главния архитект на София и в края на крайщата доведохме нещата до добра развръзка, поне според общественото мнение в квартала. Друга наша инициатива беше спирането на безумен строеж в Красна поляна 1-ва част. А последният проблем, за решаването на който сме инициатори, е проблема с т.нар. “Виетнамски общежития”. Искам само да вметна, че това е проблем, който само е най-ясно е очертан в района, но изобщо това не значи, че не е проблем на цялата държава. А цялото ни правителство се прави, че не го забелязва.  Казвам всичко това, за да дам представа, че да си председател на структура не е като да си рожденик на купон. Това е тежка и отговорна дейност и макар че преди четири години да не си давах сметка за цялата тежест на този пост, мисля че се справих. Дори, ще ви призная, често се чувствах гузен, че лишавам от себе си семейството ми, с което се гордея - съпругата, двете прекрасни дъщери, а и работата си. А аз някак смятам, че за един човек, семейството и работата, градирани в този ред, са най-важните неща.  Вероятно ще ме попитате, защо тогава съм се наел с тази отговорност? Защото през обществената дейност имаше някакъв шанс да помогна на своите, та и на вашите деца, да живеят в по-добра държава. Помня как си мислех тогава, че някак през моите усилия в тази посока, ще мога да направя поне така, че  когато дъщерите ми играят пред блока, ще съм спокоен, че няма да им се случи нещо лошо. Разпалено обяснявах това, а  и други подобни неща на познати, които ме смятаха за луд, че се захващам с политика. И знаете ли, вярвам че това мое схващане си остава правилно и никой не може да ме убеди, че не е такова. Но някак, през последната една година осъзнах, че точно на мен това няма да се отдаде. Просто аз не ставам за професионален политик. И за мой късмет точно в този период в нашата организация забелязах млади хора, които имат онези качества, които търсих в себе си. И това ме улесни в решението ми. Защото се чувствам виновен, че “Красна поляна” не е представена в общинския съвет, не е представена и в Националното ръководство. А това е моя вина и ничия друга.  Но аз се уморих, наистина! И държа да подчертая тук едно свое схващане, че е много по-важно да знаеш какво не можеш, отколкото какво можеш! По въпроса за политиката на Националното ръководство: Знаете ли, аз винаги съм бил на мнение, че квалификации в политиката се дават, но много внимателно. Защото, ако говорим за морал, който очевидно е нужен в политиката, то морал е и да не противоречиш на себе си. И е неморално да убеждаваш този, когото си разубеждавал. Просто, според мен, от самото начало не трябваше да започваме с раздаването на оценки. Защото сега с тези оценки се опитват да оценяват  и нас самите. А в действителност държавата ни има нужда от друго управление. Това е факт, признат от всеки разумен човек. И ако се съгласите с мен, ще попитам – вреда или полза носи атака срещу тази власт? Несъмнено е полза. И си спомням една мисъл – когато искаш да решиш един проблем, раздели го на части. И решавай един по един всеки от тези подпроблеми. А проблеми има хиляди, но е редно да идентифицираш онзи, който смяташ за най-важен. А според мен, най-важен е въпроса как да свалим спомената коалиция. Някой смятат, че по-важен проблем е какво всъщност е ГЕРБ или АТАКА. За мен, БСП, ДПС и НДСВ заедно и в качеството си на управляващи, са наистина един огромен и най-голям проблем. И така идентифицирайки го, бих се съсредоточил върху него. До решаването му. Затова ми се струва дребнаво да занимаваме ума си с другите проблеми. Поне, докато не решим по-важния. И изобщо, често улавям нагласа у съпартийци, които се държат като девойка, сключила брак с твърдото убеждение, че ще остане девствена. А да си политик означава да взимаш решения, които не винаги изглеждат правилни в дадения момент. И не винаги са добри за всички. И обикновено тежат на съвестта. Това е участта и съдбата на политика. Аз съм я приел за себе си, който не е - да стане пастор!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gantree - :))
08.09.2008 22:34
Хах, това беше добро :))))
Първо ще помисля, а после (ако нямаш нищо против) ще се скараме.
цитирай
2. santov - -gantree
08.09.2008 22:37
Знаеш ли, поне аз не бих могъл да се скарам с теб. Вече :))). Но, повярвай ми, имам основание да напиша това.
цитирай
3. lelya - Развълнува ме поста и ме накара да се ...
08.09.2008 22:44
Развълнува ме поста и ме накара да се замисля и да задавам въпроси, за което благодаря.
Някой чувал ли е млад активист от БСП да напусне своята организация? Защо там няма такива случаи? Ако има, защо така умело, че дори италианската мафия да завиди се прикриват? БСП и най-вече ДПС партии ли са или секти?
Другият куп въпроси са свързани с това, че в ДСБ постоянно напускат младите хора. Аз като страничен наблюдател не знам за голяма част от действителната работа на тази партия, поради простият факт, че информация се дава предимно от Костов, а аз далече не съм му фен.
Все някой политик в тази скапана държава трябва толкова искрено да признае греховете си, че хората да му повярват. Лидерът на ДСБ явно няма такива възможгности.Докато това не се случи постоянно ще се търси нов месия с крехката надежда, че той няма да е омърсен.
Съжалявам, че млади хора напускат политиката. Не приемам строителите на социализма да ме кръщават във вяра в демокрацията. Не визирам лидерите на ДСБ, а цялата политическа клика на върха на държавното управление. Трябва да се смени поколението, но вместо възрастните да напуснат с достойнство, младите учат старците на мъжественост.
Съжалявам за това.
Колкото до отговорността. Не може хората от същото това поколение преминали живота си удобно поверявайки го на партията-държава да носят отговорност. Та нас ни отглеждаха бабите и държавата. Кой се грижи за двете ти дъщери? Знаят ли чичковците и леличките от управлението как се отглеждат деца по време на демокрация? Как се бориш да не си безработен и да пребереш детето от детската градина преди да си е тръгнала охраната? Как го учиш да пресича улици от първи клас и се молиш да го пази господ, защото няма кой друг. Как майките прават луди организации за прибиране на децата, днес една, утре друга? Как обясняваш за наркотиците, за педофилите. Тези хора, които ни управляват днес нямат представа от това, поради което естествено не можем да изискваме да разбират значението на думичката отговорност.
цитирай
4. santov - lelya
08.09.2008 23:07
Виж, аз не напускам ДСБ. Просто не мога да съм председател на една от структурите. Една малка, столична организацийка. Не мога! И няма случаи на напуснали ДСБ в масовостта, която ти описваш. Просто това не е истина. Повярвай ми!
цитирай
5. gantree - @
08.09.2008 23:44
@ santov
Образно се изразявам, разбира се :)) Хубаво е и че тъкмо така си го разбрал. Благодаря ти за думите.
Още мисля.


@ lelya
Мила госпожо, опасявам се, че тънете в дълбока заблуда по основни групи въпроси - 1) че ДСБ е напускана, при това от "млади хора", и 2) че БСП не е напускана, също от млади хора. Още на пръв прочит се сещам да Ви дам пример с наскоро напусналия БСП Илия Марков, който се вее по разни нови кабеларки - не изписвам "г-н" пред името му не от неучтивост, а по обясними причини, все пак става дума за бившата комунистка партия.

И още нещо - цялата атакистка пасмина са по същество млади хора с крайно леви и анархистки убеждения. АТАКА, ЗАЩИТА, ВМРО, РЗС, Гергьовден, Ново време - у всичките тези еднолични партии преобладават младите комунисти. Да, формално може и да сте права, че те не са били първоначално част от БСП, но по същество казаното от Вас е плод на дълбока заблуда. Тези леви и крайнолеви младежи са по един или друг начин извън БСП. В гореизброеното, ако Ви прави впечатление, дори не споменавам роящите се "зелени" движения, заедно с разни откровени марксисти като "23 септември", разни пацифистки, антиядрени и антивоенни групи. Минете утре към 10:00 часа сутринта покрай паметника на съветската армия, и ще ги видите всичките, как плюят по Станишев и продажниците от БСП. :)))
цитирай
6. lelya - gantree
09.09.2008 08:43
В същност по-точно неинформираност, а не заблуда. Просто не следя така издълбоко нещата. Не съм твърдяла, че млади хора не напускат БСП, а че не се отразяват тези процеси. ДСБ беше напускано от млади хора. Поне така ми се струва. Мария Капон? Не ме убивай ако бъркам. Другите формации не представляват интерес за мен и не коментирам нещо, което не знам.
цитирай
7. lelya - santov
09.09.2008 08:46
Изборът ти е личен. Все пак ако нямаш 6 по всички предмети в училище напускаш ли? Сигурно и хората от твоята организация трябва да се произнесат.
Не ме слушай, просташко е да даваш акъл. Успех, какъвто и да е изборът ти.
цитирай
8. gantree - @ lelya 6
09.09.2008 12:48
Всъщност, и по-точно, те са си вързани - "неинформираността" и "заблудата". Имам предвид неинформираността като една от основните причини за нечие заблуждение. И добре, нека да минем на "ти".

Не следиш "издълбоко" нещата, но ето - имаш изводи, имаш склонност към заключение и обобщение. След като не следиш нещо, тогава нека да ги няма и тези неща като финални - изводите, заключенията и обобщенията. Тях обаче ги имаш. Вероятно имаш и самочувствието, че разни неща - не изцяло и не в дълбочина - са ти ясни. Само че се оказва, че не са, от което щети не понася никой друг. Под "щети" имам предвид само и основно утвърждаващата се, вследствие непълна и в много отношения изцяло погрешна информация, склонност към погрешни изводи. С един приятел дори бяхме имали сходен спор преди време, той е също такъв любител на книгите и на информираността, та по една група сходни въпроси в толкова погрешна посока беше се понесъл, че дори му бях писал, че няма никакъв смисъл да продължава да чете и да се рови по онзи въпрос, след като изводите му са погрешни.

Сега, по отношение на напускането - не виждам връзката между въпроса с напусканията и темата на домакина. На второ място - да напуснеш една група, към която доброволно си се присъединил, това е много повече въпрос на частна преценка, отколкото плод на групова грешка. Мария Капон - няма да те убивам :)) само защото разчитам да се получи диалог - та, Мария Капон е точно толкова "младеж", колкото съм и аз. Родена е малко преди мен, на 08 април 1969 година, и в нейния конкретен случай е малко странно резките й движения по хоризонталата да бъдат възприемани като нещо различно от т.нар. "криза на средната възраст". Освен това, тя напусна Демократическата партия, партията на Александър Праматарски, и според мен само от скука и немощ се зае да си регистрира собствена партия, дублираща напълно съзнателно българската абревиатура на Европейската Народна Партия. В крайна сметка нейните хаотични действия, и изобщо шетането й по хоризонталата "ляво - дясно" имат един-единствен фундамент - собствените й частни интереси. Такива хора са обикновено безинтересни от гледна точка на групата.

И, финално по въпроса с напусканията - според мен специално ДСБ в момента има проблем не с напускания на хора, а напротив, с точно обратното - с отказа на конкретни хора да я напуснат. Само ще уточня, че нямам предвид председателя и сегашното ръководство.

Поздрави.
цитирай
9. lelya - gantree 8
09.09.2008 14:03
Май ще се откажа от диалога поради очевидната ми некомпетентност. Абсолютно вярно е, че неинформираността не може да бъде извинение за некомпетентност, така че оттеглям се с наведена глава. Истината е, че се вълнувам от разсъжденията на "хората на средна възраст", с ваше позволение, тъй като и аз съм родена през далечната 1969 г. и още повече от хора, които са възпитали в себе си качеството да бъдат самокритични към себе си и работата си, какъвто в случая е автора на поста. Аз уважавам такива хора, те са рядкост, за мен прочетеното е много ценно. Именно тези чувства ме накараха да пиша тук, а не излишно самочувствие. Нямам намерение да ставам политически анализатор, такива има много, а полза...не знам дали има. Нека кажат хората, които знаят. Ще оставя важните заключения на информираните, макар че информираността не е гаранция за направата на правилни изводи...май? Може би бъркам отново.
Успешен ден.
цитирай
10. gantree - @ lelya
09.09.2008 14:34
Е, жалко тогава. Тъкмо си мислех, като изяснихме недоразумението с несъществуващите напускания в ДСБ, да те питам какво мислиш за начинът за решаване на проблем, с евентуалното му разделяне на части, на "подпроблеми", едни от които важни, а другите - не чак толкова.

Поздрави.
цитирай
11. templar - чудесно формулирани тези, с които съм напълно съгласен
09.09.2008 16:10
случвало ми се е да преживея много близки до твоите емоции и мога да кажа, че усещането ми за нещата е много сходно (поне така ми се струва).

Малко странно ми е само за "отговорността, че Кр. Полчна не е представена в Нац. Ръководство и общ. съвет". Тези местни патриотизми винаги са ми били смешни. Все пак имаме само 5-6 съветника, а Кр. Поляна в никакъв случай не се нарежда в първите 6 района по резултат (и като оабс. стойност и като процент) за ДСБ, така че може би е нормално да не е представена. А със сигурност резултата в Кр. Поляна не е такъв заради теб. Все пак това е района, който избираше Янаки Стоилов.... Като оставим цифрите, винаги съм гледал хората в някаква структура да са свестни и компетентни, без значение коя организация представляват. ..

Ние от дясно имаме проблем, че почтените ни хора обикновено са някакви мухльовци, дето за чеп за зеле не стават, а онези, които имат нюх и мащаб за политика бързо се вживяват като "играчи", сиви кардинали и какви ли не глупости още и напълват памперса преди часа за преповиване...

За другото бреме - че политиката ограбва и ощетява семейството ти - точно така е. Затова трябва човек да я приема като радиацията - излгаш се на нея само колкото да свършиш най-необходимото и бягаш пак в къщи. Защото за нищо добро направено в политиката няма да чуеш добра дума от никого, а само клевети и подозрения...

Поздравявам те за всичко, което направи досега и за всичко, което тепърва ще допринесеш, като умен и активен градски човек за да го докараме дотам, че децата да играят без постоянен надзор.

Бъди здрав и на слука!
цитирай
12. santov - -lelya
09.09.2008 20:33
Знаеш ли, достатъчно ми е това, че те вълнува дясното. Няма нужда да се информираш толкова дълбоко, ако не ти е работа.Това не е грях. Благодаря за добрите думи!
цитирай
13. santov - -templar
09.09.2008 21:30
Всъщност това, за което говоря, не е резултат на избори и резултатите от тях. Горещо се надявам поне... То всъщност е резултат на лични качества. Не е изобщо "местен потриотизъм". :) Благодаря за добрите думи!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: santov
Категория: Политика
Прочетен: 514096
Постинги: 149
Коментари: 1131
Гласове: 5077
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930