Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2009 20:48 - Размисли на един "коньовичар" :)
Автор: santov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2730 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 14.03.2009 12:24


Съвсем наскоро имах случайна среща.  Впечатлих се много и дълбоко се замислих. За това, защо и от кого е нужно да приемам упреци. Срещнах състудент. Но се случи, че  го срещнах  пред партийния офис, където заделям от малкото си свободно време.  Състудентът ми беше повече от озадачен, дори бих казал, зашеметен от изненада, че ме намира на такова място. Попита ме какво правя тук, а аз се опитах да  му обясня, че върша и партийна работа. Той погледна надписа над партийния офис и някак....  зяпна.  После забелязах съжалението и като че ли,  насмешката в очите му. Каза просто : “Ти си луд - та те всички са мошеници!” и се отдалечи.  Мисля, че повече няма и да ме потърси. Не че има за какво да съжалявам, по отношение на негово отсъствие. Но никак не мога да разбера, защо, аджеба, когато някой се е посветил на обществена дейност, защото и партийната е  обществена дейност, дори когато тази дейност преминава и през реализация на собствени амбиции, та защо трябва да е срамно или пък смешно това, че някой – аз или пък друг – сме се отдали  и на такава мисия. Изобщо, не разбирам – защо е по-срамно да си политик, от това например, да си колбасар, производител на кисело и прясно мляко, отглеждач на щрауси или пък енергиен бос? Аз не съм политик! Поне не професионален политик. Хляба си изкарвам с хиляди умилквания около Негово Величество – Клиентът. А от многообразието на такива ми се повръща! Но си върша работата така, както е редно и не съм обидил никого. Освен работата си, тичам, като луд около джипита, родителски срещи с цел за повече пари на училищното настоятелство, данъчни испектори с поредните си безумия, пререгистрации..... И не разбирам, защо когато в извънработното си време си позволявам да посветя собствените си свободни часове на политическа дейност, това е толкова срамно и смешно?  А аргументи от типа “всички политици са маскари” , “мошеници” и т.н., първо не са никакви аргументи, а нечии квалификации, второ – основани са на първосигнални емоции и ми приличат на условните рефлекси, описани от Павлов, и трето – очевидно е, че в тях няма и капка здрав разум. Политическата дейност е обществена дейност, а като такава е достойна за уважение. Още повече, когато пък не е платена, какъвто е моят случай. А и упреци за начина на прекарването на свободното си време приемам само от близки. Тогава те биха  имали стойност и бих се замислил, къде греша.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - Сантов, има хора родени за общес...
13.03.2009 20:55
Сантов, има хора родени за обществена дейност- то е като хоби. Както едни ходят за риба, други играят бридж - така и общественоангажираните хора са намерили своя тръпка в това и им носи удовлетворение.
А този просто не е бил от тях.
цитирай
2. lelya - Е, хубаво е човек да приема нещата ...
13.03.2009 21:03
Е, хубаво е човек да приема нещата твърде лично, но...абсолютно същото е отношението към полицаите, държавните служители, народните представители, данъчните. Сигурно може да бъде продължен списъкът. Обществото е болно, нищо повече.
цитирай
3. cefulesteven - Няма еднозначен отговор. Става ...
13.03.2009 21:13
Няма еднозначен отговор. Става въпрос за конкретен човек, не знам що за тип е, случаят е частен, макар не отричам, че "обществената" нагласа, ако може да се нарече изобщо такава нагласа "обществена си е такава, но причините са различни и май подобно отношение не е само срещу отдалите се на политиката, то е и към отдадените на изкуство или каквото и да е било, което може да се вкара в някаква обща езикова графа и под общ знаменател. Мисля, че е защото се знае най-вече за външната страна за работата ви, видимото и по-шумното, а най-често по-видими и по-шумни са тези които злоупотребяват с каузите, с идеалите на хората, създават масова психоза, раздвижват духовете, уж в "полза роду" или какъвто и да е било възвишен идеал, а преследват лични цели. Тези които днес наричаме демагози са създали външният образ на човек занимаващ се с обществена дейност и съвсем неправилно повечето идентифицират образа на демагога и образа на политика, като един. Основната заблуда на масовото съзнание, според мен, разбира се. Но това е най-схематичен, обобщен и непретенциозен отговор.

Такива са настроенията, хората обичат да си обобщават, така по-лесно се мисли/ако се мисли изобщо/ и това може да оскърби човек.

Познато ми е чувството.

Кръст си ти е, ще си го носиш:)

цитирай
4. golichka - Ами поздрав...
13.03.2009 22:24
...за хобито/дейността/,с която се занимаваш през свободното си време.

Само едно не ми хареса.И това не е в автора,а в коментар @2.
"Обществото е болно!"
Нима ти не си от това общество?Нима на хората (обществото)не им писна от самозванци,които се бият в гърдите ,че ще оправят света,а после зашливяват един голям шамар на това общество?

"Такива са настроенията, хората обичат да си обобщават, така по-лесно се мисли/ако се мисли изобщо/ и това може да оскърби човек"
Стеф направо ми довършва мисълта.

Поздрав към автора и успех в начинанията му!
цитирай
5. rummi - ами... какво да кажа
13.03.2009 23:53
ако човекът е психиатър - приеми го като диагноза; ако е просто избирател - приеми го като нормална нагласа на човек, нагледал се на какво ли не.

аз пък ти пожелавам общественополезната ти дейност да е общественополезна. не е хубаво по настилката си от добри намерения човек да крачи не към където трябва :-))) особено ако е повел и група :-)))
цитирай
6. raylight - “всички политици са маскари”
14.03.2009 20:13
Писал съм за тази Българска заблуда :)))
цитирай
7. lelya - golichka
17.03.2009 12:03
Разбира се, че съм от обществото, но си нося отговорността за думите лично. Оглежам се и слушам хората, опитвам се да ги разбера, а не да им размахвам пръст. Може да съм се изказала непремерено и крайно за болното общество, но това е мое право. Поздравявам всеки с по-оптимистичен поглед на случващото се.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: santov
Категория: Политика
Прочетен: 514199
Постинги: 149
Коментари: 1131
Гласове: 5077
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930