Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2008 17:36 - На чии ревери са медалите?
Автор: santov Категория: Политика   
Прочетен: 842 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.10.2008 18:17


До днес ми се струваше, че вече съм обръгнал на непрестанните прояви на наглост, некомпетентност, направо – безочливост и куп други лоши неща от страна на родното ни правителство и президент. Че за изненада винаги има място ме убеди новината от днес илюстрираща, така различните от моите морални “мерки и теглилки” от тези на днешните управляващи, решили да предложат нещо на никога неотказващия такива работи президент. А именно, с най-високото държавно отличие - орден “Стара планина” да бъде удостоен Батков. Искрено си признавам, че това ме свари неподготвен и едвам не се задавих. У мен подобно предложение и впоследствие такова награждаване, повдига ред въпроси, между които два, които ще поставя тук.  Първият е свързан с това, че се запитах, какви са основанията с това отличие да бъдат награждавани хора, като Доган, Славков, Батков.... Очевидно е, че някак и тримата имат много общо, но аз не мисля, че свързващото ги е нещо, за което аз, или пък повечето българи (така мисля) бихме искали да им благодарим. Бих запитал членовете на правителството, членовете на инициативния комитет, предложили въпросната персона за награждаване и г-н Президента, за какви точно заслуги бих могъл, аз като гражданин на републиката да наградя г-н Доган? А г-н Иван Славков? Сега пък и Батков!? Всъщност истина е, че някога Доган върна своя медал, но разликата е, че той го направи единствено защото смяташе за недостоен друг носител на същото отличие, а аз чувствах облекчение, защото по-важната причина да не е сред отличените за мен  беше, че самият той не го заслужава. Винаги съм твърдял, че в политиката е необходим морал. Политика е и това, да прецениш на кого да закачиш на ревера най-високото българско отличие, под формата на медал. А пък моралът има проявление  в това, да оцениш качествата на човек, когото ще поощриш от името на хората, които представляваш. Значи или моята морална оценка за случилото се е странна, или тази на изредените по-горе инициатори и връчители на ордени. И говоря от първо лице, защото това е мое мнение и мога да си го позволя, докато правителството и най-вече президента, поне по презумция, са изразители на общественото. И някак ми се струва, че връчването на този орден добива най-ясен смисъл в контекста на една дума -  индулгенция... Вторият въпрос, на който не преставам да търся що годе смислен отговор е как ли се чувстват и какво точно им се казва с подобни награди, на онези наистина заслужили личности, които навярно с гордост носят или поне носили доскоро същият този орден. И дали всъщност това не е вече повод за странно притеснение и единственото удачно място на този орден май не е на ревера, а някъде дълбоко в шкафа? В един коментар прочетох прозорливото мнение, че “следващият награден ще е Мирчо циганина”. Истината е, че вече няма да имам повод и за най-малкото възмущение. Само продължавам да си мисля, че когато награждаваш някого, в някаква степен му показваш и своето възхищение. Питам се, на кого се възхищава Президента?


Тагове:   медалите,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: santov
Категория: Политика
Прочетен: 512856
Постинги: 149
Коментари: 1131
Гласове: 5077
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031