Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. sparotok
13. getmans1
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. sparotok
13. getmans1
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
08.05.2009 22:00 -
Не искам детето ми просто да попълва чин в класна стая
Автор: santov
Категория: Политика
Прочетен: 8894 Коментари: 35 Гласове:
Последна промяна: 08.05.2009 23:11
Прочетен: 8894 Коментари: 35 Гласове:
0
Последна промяна: 08.05.2009 23:11
Отдавна разсъждавам върху въпроса дали наистина е необходимо посещението в училище, в периода на основното образование, да е задължително. Което е съвсем отделен въпрос от това, дали образованието трябва да е задължително. Въпрос, който не поставям тук, но ще поставя някой ден. По темата днес слушах интересен дебат по едно уважавано от мен радио, който провокира финалните ми разсъждения, изредени по-долу. Моето мнение, подчертавам моето, е в резултат на наблюденията ми върху училищните години до 7 клас на децата ми, а покрай тях – върху учителите им и въобще върху институцията Училище в България. И от опита си дотук мога само да заключа, с риск да предизвикам само отрицателни коментари, че през тези си години, аз в по-голяма степен се опитвах и опитвам, и сега, да залича пораженията нанесени на децата ми от наученото или видяното от тях в класната стая, отколкото да се гордея с някакво получено удовлетворение пред демонстрирани знания от тях, пред мен. Защото в училище никой никога не поиска от тях да помислят, да не говоря пък да ги е карал някой от учителите да дадат просто мнение. Тяхното, пък било и само детско мнение по някакъв въпрос. Като изключвам тук само точните науки, разбира се. Единственото, което е задължително е “усвояване на материала” и тези думи освен в детските главици, набиваха и в моята по време на десетките родителски срещи. Но аз се питам, нима детето ми не би могло да усвоява този материал и вкъщи, и с помощта на някой, когото аз да мога да избирам? Някой, който да не мрънка за пари за щори, за паркет, охрана и т.н. Някой, за когото основния акцент, например в урока по история за Стамболов, няма да е за това, как той преследвал политическите си противници... И за резултата от задачата по математика няма да е нужно да прелиства на страницата с отговори, за да намери аргументи. И много важно – някой, който да не хленчи, че ученикът му говори в час, защото в този случай ще е ясно, че този за учител няма качества. И ще го изхвърля и сменя, естествено. Освен това, според мен, ученето е самотно занимание и не намирам за удачна никаква класна форма. Дори и в частно училище. Просто при това равнище на демонстриран интелект, от страна на преподавателите в общообразователните училища и при този материал в одобрените от МОН учебници, по който после са матурите, смятам че е редно да се предостави избор на родителите да решат дали да изразходват повече свои средства, инвестирайки в образованието на децата си. Образование в среда, позната и приятелска за шестгодишният малчуган, каквато е домашната. А ако не могат да си го позволят, тогава нека ги запишат в общинското училище. Пък после, щом държавата е решила масово да образова, нека просто проверява нивото на всички малчугани в края на учебните години с изпити, матури и каквото там намери за добре. След седми клас има няколко училища, за изброяването на които ми стигат пръстите на едната ръка, които вече лично и горещо бих препоръчал. Защото там ученикът би могъл само да попива знания, които никъде не би получил. Ако е така устроен, разбира се и ако успее да попадне там. Но и това ще е в резултат на тези първи седем години, които визирам по-горе.
детето ми беше на възраст училище.
обсъждала съм въпроса многократно с дъщеря си на различни възрасти. тя избра да ходи на училище.
училището е част от обществото ни. знанията, които предлага институцията могат да бъдат усвоени в много по-кратки срокове.
без да се задълбочавам мога да кажа, че училището е място, където детето живее в общество - такова, каквото е - и общува с връстници. създава приятели, "врагове", научава се да се отстоява и да се справя с поражението.
това е моят опит като родител накратко.
цитирайобсъждала съм въпроса многократно с дъщеря си на различни възрасти. тя избра да ходи на училище.
училището е част от обществото ни. знанията, които предлага институцията могат да бъдат усвоени в много по-кратки срокове.
без да се задълбочавам мога да кажа, че училището е място, където детето живее в общество - такова, каквото е - и общува с връстници. създава приятели, "врагове", научава се да се отстоява и да се справя с поражението.
това е моят опит като родител накратко.
Съгласна съм с rummi .Погледнете снимките от последния ми пост...С какво ще замените това общуване?
Поздрави!
цитирайПоздрави!
(мога да пиша по темата безкрай - помня колко пъти сме обсъждали темата)
за след 7 клас нарочно не избрахме "престижно" училище, нито "елитно", но не и от най-последните по класация. и държавно.
идеята беше да не се натоварва прекалено много в училище, особено с предмети към които няма интерес. за сметка на това (и със спестените от уроци и прочее ненужни дейности пари) предложихме като семейство "екстри" - рисуване с тати, езици с мама, езда, допълнително френски във Френския културен институт и т.н. всичко това - по неин избор. по едно време ходеше някъде надалеч при една дама да се учи да пише - така и не разбрах всъщност защо, но финансирах начинанието.
защото по мое мнение образованието (не само възпитанието) са семейно дело, особено когато родителите имат какво да предложат. по възможност - лично, с отделено време, не просто като платци на сметки.
цитирайза след 7 клас нарочно не избрахме "престижно" училище, нито "елитно", но не и от най-последните по класация. и държавно.
идеята беше да не се натоварва прекалено много в училище, особено с предмети към които няма интерес. за сметка на това (и със спестените от уроци и прочее ненужни дейности пари) предложихме като семейство "екстри" - рисуване с тати, езици с мама, езда, допълнително френски във Френския културен институт и т.н. всичко това - по неин избор. по едно време ходеше някъде надалеч при една дама да се учи да пише - така и не разбрах всъщност защо, но финансирах начинанието.
защото по мое мнение образованието (не само възпитанието) са семейно дело, особено когато родителите имат какво да предложат. по възможност - лично, с отделено време, не просто като платци на сметки.
Това като го чуя направо се радвам, че се махнах от училище!
Нямаш никаква представа какво е да се работи с окастрен бюджет, до среднощ да подготвяш материали с подръчни средства вкъщи, да трябва да търпиш разлигавените хлапета на тоз и оня и т.н.
А че детето ти има нужда от общуването в училище, спор няма. Ти не можеш да замениш тази институция!
Училището, обаче, трябва да е друго, а не каквото е в момента...за съжаление.
"Мрънкането" е за вашите деца, за по-добри условия и среда...как не можете да го разберете!!!
цитирайНямаш никаква представа какво е да се работи с окастрен бюджет, до среднощ да подготвяш материали с подръчни средства вкъщи, да трябва да търпиш разлигавените хлапета на тоз и оня и т.н.
А че детето ти има нужда от общуването в училище, спор няма. Ти не можеш да замениш тази институция!
Училището, обаче, трябва да е друго, а не каквото е в момента...за съжаление.
"Мрънкането" е за вашите деца, за по-добри условия и среда...как не можете да го разберете!!!
Когато пращаш в училище детето си, го пращаш за да се образова. Поне такава е презумцията. А когато го пратиш на скаутски лагер - пращаш го, за да общува първо и второ да понаучи.
В училище няма общество. В това съм сигурен, особено в периода до пубертета...
цитирайВ училище няма общество. В това съм сигурен, особено в периода до пубертета...
Стига сте плюли по учителите!
Запиши го в частно училище - като си бръкнеш по-дълбоко в джоба ще можеш и да предявяваш всякакви претенции!
цитирайЗапиши го в частно училище - като си бръкнеш по-дълбоко в джоба ще можеш и да предявяваш всякакви претенции!
7.
анонимен -
O,изобщо не си прав,че
08.05.2009 22:42
08.05.2009 22:42
в училище няма общество!НАПРОТИВ!И детето не само се образова,то се възпитава, социологизира като цяло...
цитирайвече има. Доколко е ефективна и показателна за нивото на знания - друг въпрос.
цитирайвиж, аз имам просто претенции, да мога да избера къде и как да бъде обучавано детето ми. Ако законите в тази държава някога позволят, то тогава няма да имам претенции за това, какво е в училище. Било то частно или държавно. Просто бих искал резултат от изпит да поощри тези от малчуганите, които имат знания и са положили усилия върху книгите. Защо да е лошо, ако са учили вкъщи?
цитирайПодкрепям!
Има родители, чиято грижа се изчерпва със завеждането сутрин и посрещането вечер от училище. На детето му остава ОБЩЕСТВОТО в училище - там то получава всичко, което му липсва у дома.
цитирайИма родители, чиято грижа се изчерпва със завеждането сутрин и посрещането вечер от училище. На детето му остава ОБЩЕСТВОТО в училище - там то получава всичко, което му липсва у дома.
Да разбира се. Особено показателно е общество на охрана с палки от Егида, упражняващи силата си върху детински гръб. Или изпаднало в безсъзнание дете, мое дете, от бесуващо другарче с вратата на класната стая. Или пък странно ромско отроче с червен пояс със затъкнати хладни оръжия по него....
Това са все примери от моето съприкосновение с общинско училище. Имам и много други, повярвай!
цитирайТова са все примери от моето съприкосновение с общинско училище. Имам и много други, повярвай!
Аз 20 години чаках промяна в образованието...
като няма - и мен да ме няма)
Сега съм си супер! Слушам приятелки да се жалват колко по-зле било....и толкоз.
Лека нощ!
цитирайкато няма - и мен да ме няма)
Сега съм си супер! Слушам приятелки да се жалват колко по-зле било....и толкоз.
Лека нощ!
Може ли училището да бъде различно?!Да бъде някакъв "оазис" на спокойствие и ред?!
цитирай:) Всъщност - може! Пример - Класическата гимназия в София.
цитирай
15.
анонимен -
edna pti4ka prolet ne pravi...
08.05.2009 23:32
08.05.2009 23:32
ако се опиташ да го предпазваш,ще го направиш непригоден за живота ,който му предстои
цитирай
16.
анонимен -
И аз!
08.05.2009 23:34
08.05.2009 23:34
\m/
//
цитирай//
:) "И аз " какво, драги ?
цитирайсменил си си аватара и смятам, че така по ти отива
:)))) :D
цитирай:)))) :D
каквото си искаш и да не искаш каквото не искаш - таван за желанията и нежеланията няма.
то и аз, например, искам да има за кого да гласувам, но реално погледнато - няма за кого. искат разни хора да им напълним урничките, но на какво основание? и тава са хора, на които като данъкоплатци плащаме многократно повече, отколкото на лекарите, учителите и прочее.
цитирайто и аз, например, искам да има за кого да гласувам, но реално погледнато - няма за кого. искат разни хора да им напълним урничките, но на какво основание? и тава са хора, на които като данъкоплатци плащаме многократно повече, отколкото на лекарите, учителите и прочее.
проблемът е, че има прекалено много училища и че в тях останаха твърде малко добри учители. Няма как да бъде иначе. Некадърникът обикновено стои в училище докато се пенсионира и няма сила, която да го махне. Знам от опит, доста години бях учителка и се радвам, че от доста не съм :)
цитирайобсъждаме учителите, колко са родителите, които са като вас...?!
цитирайучителите не са това, което бяха...и това е една от слабостите на системата.
цитирайвсъщност аз имам за кого да гласувам. И това е очевидно от блогрола ми :)
цитирайме притеснява въпроса с липсата на обучение по критично мислене в средното училище и университета, яденето на книги без осмисляне е безсмислено
цитирайзащото поставения от тебе въпрос е проектиран идеално в поставения от мене.
цитирай
26.
анонимен -
глупости говорите...
09.05.2009 16:53
09.05.2009 16:53
все учителите ви виновни...я се погледнете висе!колко от вас се грижат за децата си,за душите им,не само да бъдат нахранени и облечени,колко от вас ги конпенсират със скъпи подаръци,за да изкупят вината си ,че повече им се "живее' ,а децата са втори план...кого избирате ,когато гласувате?!защо цялата държава е на такъв хал?!кой изобщо си гледа съвестно работата?!
цитирай
27.
анонимен -
Ами щом толкова сериозно сте се з...
09.05.2009 17:20
09.05.2009 17:20
Ами щом толкова сериозно сте се замислили за бъдещето на детето си и имате такова категорично мнение за българското училище - не си пускайте детето там, господине! Спокойно можете да извадите фалшиви медицински бележки и отрочето да не ходи на "мъчилището" с месеци... Много от учениците ми го правят. Не идват на училище,когато не им е на кеф, а после мама и тати носят бележката...Пробвайте се да преподавате на детето си вкъщи, какво ще му мислите... Математика, български език - граматика и литература, английски, природознание, история и каквото е там още. Желая ви успех и дано не се наложи да напуснете работа, за да се занимавате поне по четири часа на ден само с обучението на детето си... Сигурна съм, че ще го правите по-добре, отколкото в училище - защото ще преподавате онова, което вие мислите за вярно и ще имате безрезервен слушател)
цитирайпри цялото ми уважение, но постингът Ви, така написан, изглежда тенденциозно насочен да оплюе учителството и системата броени дни преди 24 май.
Защо със същия ентусиазъм не се замислите за това, че не можете да избирате между 5 и повече топлофикации, енерго, ВиК и пр.? Поне училище може да изберете - желаещи да експериментират с частно образование все още не липсват.
Звучи ...(не знам кое е по-добре : смешно, тъжно или жалко, или и трите) казаното от Вас, че оплакващият се учител нямал качества. Аз пък бих казала, че оплакващият се родител няма такива, щом му липсва авторитет пред детето да му внуши, че в час не се разговаря, играе по мобилния или се сваля със съучениците, а се мисли и работи. Къде видяхте липсата на мисъл в училище - не разбрах..? Аз преподавам английски език в училище и Ви уверявам, че в моя час ( и не само), без да мислиш е просто невъзможно да научиш нещо.
Всичко добро Ви желая и се надявам да размислите, защото при такова отношение към учителството, когато след още 20 години дори и такива, каквито сега ги оплювате учители няма в училището, ще съчувствам на внуците Ви, както и на моите, впрочем.
цитирайЗащо със същия ентусиазъм не се замислите за това, че не можете да избирате между 5 и повече топлофикации, енерго, ВиК и пр.? Поне училище може да изберете - желаещи да експериментират с частно образование все още не липсват.
Звучи ...(не знам кое е по-добре : смешно, тъжно или жалко, или и трите) казаното от Вас, че оплакващият се учител нямал качества. Аз пък бих казала, че оплакващият се родител няма такива, щом му липсва авторитет пред детето да му внуши, че в час не се разговаря, играе по мобилния или се сваля със съучениците, а се мисли и работи. Къде видяхте липсата на мисъл в училище - не разбрах..? Аз преподавам английски език в училище и Ви уверявам, че в моя час ( и не само), без да мислиш е просто невъзможно да научиш нещо.
Всичко добро Ви желая и се надявам да размислите, защото при такова отношение към учителството, когато след още 20 години дори и такива, каквито сега ги оплювате учители няма в училището, ще съчувствам на внуците Ви, както и на моите, впрочем.
Това, дето го предлагаш, има ли го в Америка?
цитирайг-н Сантов, да погледнете последния ми пост, който със сигурност ще Ви накара да се усмихнете и да повярвате малко както в българското учителство,така и в училището като цяло(с всичките му кусури))
цитирайАз на моите деца им казвах, че учителите са занаятчии и тяхната работа е да изложат материала и толкоз. На никой жив човек на планетата, казвах им, не му пука колко си прост. На твоите учители също. Те работят за заплата и я получават, без значение какво са свършили.
Един месец след като дъщеря ми завърши седми клас / а ходеше и на уроци/ решавах задачи с нея. Първите дни напомпаното с изкуствено самочувствие дете буквално ревеше от разочарование от себе си. На изпита се представи отлично. Сега винаги може да изкара повече от четири, без всякаква подготовка и е голяма хулиганка в час. Ученето е доброволен и индивидуален акт. З. Стоянов се е самообразовал, примерно. МЕЖДУ ДАСКАЛИТЕ И ПОЛИТИЦИТЕ НЯМА НИКАКВА РАЗЛИКА. Работят по една и съща схема с докторите и полицаите.
Събуди на човека индивидуалния мерак. Тогава какво е училището няма значение.
цитирайЕдин месец след като дъщеря ми завърши седми клас / а ходеше и на уроци/ решавах задачи с нея. Първите дни напомпаното с изкуствено самочувствие дете буквално ревеше от разочарование от себе си. На изпита се представи отлично. Сега винаги може да изкара повече от четири, без всякаква подготовка и е голяма хулиганка в час. Ученето е доброволен и индивидуален акт. З. Стоянов се е самообразовал, примерно. МЕЖДУ ДАСКАЛИТЕ И ПОЛИТИЦИТЕ НЯМА НИКАКВА РАЗЛИКА. Работят по една и съща схема с докторите и полицаите.
Събуди на човека индивидуалния мерак. Тогава какво е училището няма значение.
ако говориш за себе си - твоя работа. Аз в тази категория родители не попадам. Освен това - никъде не съм казал, че учителите са виновни. Ни най-малко!
цитирайКогато някой ме съветва да лъжа, му обръщам гръб. Освен това никъде не съм казал, че родител, който избере детето му да не посещава училище (ако е позволено), трябва сам, лично, да го образова.
цитирайСтранно е, че виждате такава връзка с празник, който не е само Ваш и изобщо не е само на учителите - те просто имат повод тогава. И понеже нито вие, нито повечето забелязахте, това, което съм написал не е против училището, началното, нито е против учителите, дори не е против образованието, към което имам огромни резерви. Просто е ЗА това, тези родители, които решат и изберат, да могат до седми клас да образоват децата си така, както намерят за добре. Толкова ли е лошо?
цитирай
35.
анонимен -
Инициатива за разделение посещаването на курс от защита (допускането до изпит) на знания/ умения
28.05.2009 09:18
28.05.2009 09:18
Инициатива за разделение посещаването на курс от защита (допускането до изпит) на знания/ умения ( http://apps.facebook.com/causes/150354/14233175?m=b1227a06 ). Всеки се опитва да докаже знанията си и това му право не трябва да се оганичава по косвен и/или пряк начин с условия за посещаване на курс, които обективно се свеждат само до заплащането му. Човек има право да избере източника си на знание и опит и не може да бъде дискриминиран за този си избор, а да му е позволено да докаже знанията си наравно с останалите.
цитирайТърсене
Блогрол
1. Новият ми блог
2. Templar
3. Да се посмеем..... ;)
4. Това много ме вълнува
5. За апетита и яденето и мезето
6. ПП "Демократи за силна България"
7. Често препрочитам това:
8. Eдин мислещ човек
9. Петър Николов
10. Иван Бедров
11. Триста дяволи!
12. Тук релаксирам...
13. Валентина Наумова
14. Съмишленикът Raylight ;)
15. Стефан Иванов
16. Обективно и професионално
17. Неуморима новинарка
18. Минчо Спасов
19. Тук е много дълбоко - Аметист!
20. Само по-внимателно - Блиц
21. Млади и зелени :)
2. Templar
3. Да се посмеем..... ;)
4. Това много ме вълнува
5. За апетита и яденето и мезето
6. ПП "Демократи за силна България"
7. Често препрочитам това:
8. Eдин мислещ човек
9. Петър Николов
10. Иван Бедров
11. Триста дяволи!
12. Тук релаксирам...
13. Валентина Наумова
14. Съмишленикът Raylight ;)
15. Стефан Иванов
16. Обективно и професионално
17. Неуморима новинарка
18. Минчо Спасов
19. Тук е много дълбоко - Аметист!
20. Само по-внимателно - Блиц
21. Млади и зелени :)